Доброго дня! У мене до вас запитання. 4 місяці тому я застрахувала своє життя у страховій компанії для поїздки за кордон. Нещодавно повернулась додому і вчора мені зателефонував представник страхової компанії. Виявилось, що кошти, які я заплатила в банку до них за незрозумілих причин так і не дійшли і я моя страховка була не дійсна, але... вони "просять" повернути затрачені кошти, за "роботу". Банк пообіцяв кошти повернути на мою картку. У мене запитання, скажіть будь ласка, чи правомірні дії компанії ТАС? Чи зобов’язана я оплачувати страховку, яка була недійною? Як правильно вчинити?
Відповідно до положень Цивільного кодексу України (ЦК) договір страхування набирає чинності з моменту внесення страхувальником першого страхового платежу, якщо інше не встановлено договором (ст.983 ЦК).
Вам необхідно подивитись умови укладеного з страховою компанією договору. Якщо в договорі не визначено окремим положенням інший, ніж у Цивільному кодексі, момент набрання чинності, то договір, який Ви уклали з страховою компанією не є чинним і всі вимоги страхової компанії щодо Вас – неправомірними. Звертайтесь із заявою до банку про повернення коштів на Ваш рахунок, і, за власним бажанням, можете відправити лист до страхової компанії з поясненнями щодо ситуації, що склалась.
Якщо договором страхування передбачено момент набрання чинності – момент підписання договору, то страхова компанія має право вимагати від Вас оплати (в цьому випадку договір діяв в момент Вашого перебування за кордоном). В цьому випадку Ви маєте право звернутись із вимогою до банку про здійснення затриманого не з Вашої вини платежу та сплати Вам пені у розмірі 0,1% суми простроченого платежу за кожний день прострочення (відповідно до Закону України «Про платіжні системи та переказ коштів в Україні» межбанківський переказ оформлюється в строк до 3 операційних днів).
відповідь надав
юрист юридичної компанії «Правова група ЮСТА»
Ананьєв Євген
04.02.2015