Доброго вечера! Виникла суперечка з банком. 12 серпня 2014 р. користувалися послугами Приват-банку (відділення знаходиться в м.Київ, пр.Перемоги 34), платили за навчання студентки відповідно договору укладеним з нму ім.О.О. Богомольця. Як виявилось, через 2 місяці, гроші ще не дійшли до отримувача, нами була подана скарга до онлайн-консультації приватбанку(про що мене повідомили в електроному вигляді і надали номер заявки з регламентом обробки 7-15 діб,) спеціалісти служби повідомили, що гроші будуть повернені до 3 листопада. але гроші повернуті не були, ми знову звернулися до консультантів приватбанку, цього разу, вони повідомили нам, що заявці присвоєний спец номер і вона буде розглядатися(терміну розгляду не установленно). Питання: куди можна подати скаргу на дії банку (майже три місяці користувалися моїми коштами, взяли гроші за послуги і ненадали їх в повному обсязі, так як переказ не дійшов до отримувача)? А зараз стоїть питання про відрахування студентки з вузу за несплату за навчання! Куди нам звернутися? В міліцію? До суду? Порадьте, будь ласка.
Виходячи з окресленої Вами ситуації, банком були допущені порушення таких вимог законодавства у сфері банківської діяльності. Статтею 8 Закону України «Про платіжні системи та переказ коштів в Україні» передбачено строк виконання міжбанківського переказу у три операційних дні. У Вашому випадку порушення банку виявилось у повному невиконанні зазначеного правила.
Відповідно до ст. 73 Закону України «Про банки і банківську діяльність» у разі порушення банками або іншими особами, які можуть бути об’єктом перевірки Національного банку України відповідно до цього Закону, банківського законодавства, Національний банк України адекватно вчиненому порушенню має право застосовувати заходи впливу, до яких, належать, зокрема, письмове застереження, скликання загальних зборів учасників, спостереженої ради банку, правління (ради директорів) банку, зупинення виплати дивідендів чи розподілу капіталу в будь-якій іншій формі тощо. Відтак, Ви можете направити письмове звернення до Національного банку України з проханням застосувати до банку адекватні заходи впливу.
Крім того, у п. 32.2 статті 32 Закону України «Про платіжні системи та переказ коштів в Україні» зазначено, що у разі порушення банком, що обслуговує платника, встановлених цим Законом строків виконання доручення клієнта на переказ цей банк зобов’язаний сплатити платнику пеню у розмірі 0,1 відсотка суми простроченого платежу за кожен день прострочення, що не може перевищувати 10 відсотків суми переказу.
Вимогу про сплату пені Ви можете заявити безпосередньо до банку, а у разі її невиконання – маєте право звернутись до суду. Поряд з вимогою про сплату пені, якщо таким простроченням було заподіяно майнову чи моральну (немайнову) шкоду, Ви можете в межах одного позову також заявити вимогу про відшкодування шкоди.
Водночас, для перевірки правильності застосування зазначених вище положень законодавства до обставин справи рекомендується надати всі документи юристу, який би міг дати комплексну правову оцінку всім фактичним обставинам і проконсультувати з усіх питань.
Відповідь склав Ромащенко Іван
головний юрист загально-правового відділу
юридичної компанії «Правова група ЮСТА».
09.12.2014