044 360-31-22
093 291-71-24

Як повернути недокомплектований товар?

Ми придбали холодильник, в якому була потреба у перенавісі дверей, це було обумовлено при купівлі. Перенавіс виконували самостійно, але у процесі виявили, що відсутній комплект з необхідними деталями. Звернулись до магазину та представника фірми-виробника, яким була створена заявка на доукомплектування через сервісний центр за місцем проживання. Після обробці заявки, сервісний центр повідомив, що необхідного комплекту деталей на території України немає й виконати гарантійні зобов'язання не в змозі. Чи можемо ми повернути холодильник у встановлені законодавством 14 днів, якщо була спроба самостійно виконати перенавіс дверей, холодильник не пошкоджений?

Відповідь юридичного консультанта:

Відповідно до статті 9 Закону України «Про права споживачів», споживач має право, протягом чотирнадцяти днів, не рахуючи дня купівлі, обміняти непродовольчий товар НАЛЕЖНОЇ якості на аналогічний у продавця, в якого він був придбаний, якщо товар не задовольнив його за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути ним використаний за призначенням, за умови, що він не використовувався і якщо збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики.
У Вашому випадку, придбаний товар виявився недоукомплектованим, а цілісність упаковки пошкоджена.

В такому разі, слід скористатися гарантіями, передбаченими ст. 8 Закону України «Про права споживачів». Зокрема, відповідно до частини 1 статті 8 цього Закону, у разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку недоліків, споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством, має право вимагати:

1) пропорційного зменшення ціни;
2) безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк;
3) відшкодування витрат на усунення недоліків товару.

Водночас, вищезазначеною статтею передбачено, що споживач має право пред'явити одну з вимог, передбачених частиною першою цієї статті, а в разі її невиконання заявити іншу вимогу, передбачену частиною першою цієї статті.

У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку ІСТОТНИХ недоліків, які виникли з вини виробника товару (продавця, виконавця), або фальсифікації товару, підтверджених за необхідності висновком експертизи, споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством і на підставі обов'язкових для сторін правил чи договору, має право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника:

1) розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми;
2) вимагати заміни товару на такий же товар або на аналогічний, з числа наявних у продавця (виробника), товар.

Відповідно до положень ч. 4 ст. 17 Закону України "Про захист прав споживачів", у разі коли під час гарантійного строку необхідно визначити причини втрати якості продукції, продавець (виконавець, виробник) зобов'язаний у триденний строк з дня одержання від споживача письмової згоди організувати проведення експертизи продукції. Експертиза проводиться за рахунок продавця (виконавця, виробника). Якщо у висновках експертизи буде доведено, що недоліки виникли після передачі продукції споживачеві внаслідок порушення ним встановлених правил використання, зберігання чи транспортування або дій третіх осіб, вимоги споживача не підлягають задоволенню, а споживач зобов'язаний відшкодувати продавцю (виконавцю, підприємству, яке виконує його функції) витрати на проведення експертизи. Споживач, продавець (виконавець, виробник) мають право на оскарження висновків експертизи у судовому порядку.

Пропоную Вам звернутися з письмовою заявою безпосередньо до продавця, долучивши документально оформлену відмову сервісного центру про відсутність комплектуючих запчастин на території України, та запропонувати повернути товар або обміняти його на аналогічний. В разі відмови, звернутися до суду для відновлення порушених прав.

02.08.2021