044 360-31-22

Чи можна оформити добудований другий поверх будинку на іншого власника?

На земельній ділянці над першим поверхом будику бабусі добудовано другий поверх з окремим входом і гаражем. Як правильно оформити документи на другий поверх на іншого власника, а саме внучку? Чи будуть втрачені документи на перший поверх?

Відповідь юридичного консультанта:

Дане питання на сьогоднішній день визначено положеннями Цивільного кодексу України, Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» та наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України №79 від 24.04.2015 р. «Про затвердження Порядку прийняття в експлуатацію і проведення технічного обстеження індивідуальних (садибних) житлових будинків, садових, дачних будинків, господарських (присадибних) будівель і споруд, громадських будинків і будівель та будівель і споруд сільськогосподарського призначення І та ІІ категорії складності, які збудовані без дозволу на виконання будівельних робів».

П. 1 розділу ІІІ вказаного Порядку зазначає, що прийняття в експлуатацію об’єктів здійснюється безоплатно органом державного архітектурно-будівельного контролю протягом 10 робочих днів з дня подання заяви власниками (користувачами) земельних ділянок, на яких розміщені такі об’єкти, за результатами технічного обстеження цих об’єктів шляхом реєстрації декларації про готовність об’єкта до експлуатації. Об’єкт не може бути прийнятий в експлуатацію згідно з цим Порядком у разі наявності відхилень від вимог державних будівельних норм, визначених такими нормами як недопустимі (заборонені).

П. 2 розділу ІІІ вказує: замовник або його уповноважена особа подає з урахуванням вимог Закону «Про адміністративні послуги» до органу державного архітектурно-будівельного контролю за місцезнаходженням об’єкта заяву про прийняття в експлуатацію об’єкта, до якої додаються:

а) 2 примірники заповненої декларації;

б) звіт про проведення технічного обстеження об’єкта з інформацією щодо можливості його надійної та безпечної експлуатації (крім індивідуальних (садибних) житлових будинків, садових, дачних будинків загальною площею до 300 квадратних метрів включно, господарських (присадибних) будівель і споруд загальною площею до 100 квадратних метрів включно);

в) засвідчені в установленому порядку копії: 1) документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, на якій розміщено об’єкт; 2) технічного паспорта (з відміткою про проведене технічне обстеження у випадках, передбачених пунктом 6 розділу II цього Порядку).

Заява про прийняття в експлуатацію об’єкта підписується також співвласниками земельної ділянки та зазначеного об’єкта (у разі їх наявності).

Орган державного архітектурно-будівельного контролю розглядає вказані документи та приймає рішення про реєстрацію декларації або її повернення протягом 10 робочих днів.

До власників (користувачів) земельних ділянок, які подали документи про прийняття в експлуатацію об’єктів, штрафні санкції за виконання будівельних робіт без отримання документів, що дають право на їх виконання, та за експлуатацію або використання об’єктів будівництва, не прийнятих в експлуатацію, не застосовуються.

Зареєстрована декларація є підставою для укладення договорів про постачання на прийнятий в експлуатацію об’єкт необхідних для його функціонування ресурсів - води, газу, тепла, електроенергії, включення даних про такий об’єкт до державної статистичної звітності та оформлення права власності на нього.

За наявності правовстановлюючих документів щодо об’єкта, який вводиться в експлуатацію, зареєстрована декларація є також підставою для внесення змін до технічного паспорта об’єкта.

Тобто, Вам потрібно: 1) зареєструвати декларацію; 2) внести зміни до технічного паспорту вже наявного будинку; 3) зареєструвати у Державній реєстраційній службі право власності на добудовані поверхи; 4) відчужити частину будинку будь-яким способом у нотаріуса на користь онуки.

 

25.06.2015