044 360-31-22

Що робити, якщо несправний товар не відшкодовується та не ремонтується?

Купила в интернет-магазине бракованный робот-пылесос. Обстоятельства сложились по болезни родных так, что распаковала и стала пользоваться им только через месяц. Выявилась неисправность – пылесос останавливался после 20 минут работы. Так как двухнедельная гарантия продавца истекла, отнесла его по гарантийному талону. После месяца ремонта выяснилось, что нужной детали к этой модели робота нет, был составлен дефектный акт, изделие находится на ответственном хранении в гарантийной мастерской. Когда я обратилась к продавцу в интернет-магазин, менеджер меня высмеял, сказал, что деньги они возвращать не собираются на том основании, что я не обратилась сразу к ним, а отнесла «в какую-то мастерскую». Все дальнейшие попытки дозвониться в этот магазин поговорить с топ-менеджментом, директором бесполезны.

Відповідь юридичного консультанта:

Статтею 8 Закону України «Про захист прав споживачів» встановлені права споживача у разі придбання товару неналежної якості. Так, відповідно до вимог цієї статті, у разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку недоліків споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством, має право вимагати:

  • пропорційного зменшення ціни;
  • безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк;
  • відшкодування витрат на усунення недоліків товару.

У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку істотних недоліків, які виникли з вини виробника товару (продавця, виконавця), або фальсифікації товару, підтверджених за необхідності висновком експертизи, споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством і на підставі обов'язкових для сторін правил чи договору, має право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника:

  • розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми;
  • вимагати заміни товару на такий же товар або на аналогічний, з числа наявних у продавця (виробника), товар.

З урахуванням частини 3 цієї ж статті, вимоги споживача, встановлені частиною першою цієї статті, пред'являються на вибір споживача продавцеві за місцем купівлі товару, виробникові або підприємству, що задовольняє ці вимоги за місцезнаходженням споживача.

Споживач має право пред'явити одну з вимог, передбачених частиною першою цієї статті, а в разі її невиконання заявити іншу вимогу, передбачену частиною першою цієї статті.

Отже, якщо Вам відмовлено в гарантійному та після гарантійному обслуговуванні, необхідно звернутися до територіального органу Держпродспоживслужби (за місцем Вашого знаходженння) до компетенції якого відносяться питання захисту прав споживачів. У зверненні потрібно вказати інформацію про місцезнаходження та найменування суб’єкта господарювання, до діяльності якого буде здійснюватися захід, а також викласти суть питання. Відповідно до статті 16 Закону України «Про звернення громадян» до скарги додаються копії квитанцій, наявні у громадянина рішення або копії рішень, які приймалися за його зверненням раніше, а також інші документи, необхідні для розгляду скарги.

В разі не вирішення питання органом Держпродспоживслужби, Вам необхідно звернутися до суду за захистом своїх порушених прав.

12.12.2021