044 360-31-22
093 291-71-24

Як правильно придбати земельну ділянку?

Доброго дня, підкажіть, будь ласка, при покупці земельної ділянки. Які документи повинен надати продавець і покупець? В який термін нотаріус повинен зареєструвати ділянку на нового власника? Які документи залишаються на руках у покупця? Які додаткові витрати несе продавець і покупець?

Відповідь юридичного консультанта:

1. Продавець земельної ділянки надає правовстановлюючий документ на земельну ділянку (договір купівлі-продажу, договір дарування, державний акт, свідоцтво про право на спадщину тощо), документи, що підтверджують особу продавця (паспорт, реєстраційну картку обліку платника податків), документ про нормативно-грошову оцінку земельної ділянки.

Покупець надає відповідні документи, що підтверджують його особу

2. Реєстрація земельної ділянки відбувається в момент проведення відчуження (тобто безпосередньо в момент укладення відповідного договору купівлі-продажу). Нотаріус вносить відповідні відомості у державні реєстри.

3. У покупця лишається договір купівлі-продажу на придбання земельної ділянки і витяг з державного реєстру майнових прав на нерухоме майно, якій засвідчує перехід права власності.

4. Витрати на нотаріальні дії (витяги, посвідчення, перевірки, складання тексту договору тощо) – в залежності від тарифів конкретного нотаріуса. Орієнтир – від 500,00 до 3000,00 грн.

Державне мито – 1% від суми договору купівлі-продажу. Законом покладається на продавця, але зазвичай покупець і продавець узгоджують безпосередньо між собою хто і в яких долях несе відповідні витрати.

Звертаємо увагу, що у випадках, коли земельна ділянка перебувала у власності продавця менше, ніж 3 роки, такий продавець має сплатити 5% від доходу від продажу. Платіж сплачується не в момент укладення договору. Процедура передбачена податковим законодавством.

Якщо продавцем є нерезидент України, встановлені певні особливості щодо оподаткування відповідного договору купівлі-продажу.

22.11.2016