Я маю картку банку, на яку приходять виплати на дитину. Нещодавно з цієї картки о першій ночі було викрадено гроші в сумі 3,800 грн. З банківських роздруківок було ясно, що моєю карткою скористались через інтернет-сайт, оплативши певні послуги, знаходячись в Москві. Я у цей момент була на території України, і не брала участь у цїй операції. Мною написана заява до банку про оскарження трансакції. Відповідь мені у десятиденний термін не надали, сказали, що закінчать розслідування 5 жовтня. А у банку зазначили, що винна у ситуації я, тому що робила поповнення мобільного телефону по інтернету. Проте я вже 2 роки користуюсь одним і тим самим платіжним сайтом, перевіряю усі деталі безпеки, і ніколи не говорила нікому даних своєї картки окрім номеру. Я відразу ж після виявлення нестачі коштів на рахунку заблокувала картку та написала заяву до міліції. По суті, я довірила гроші дитини банку, і маючи потребу зняти їх - виявила зникнення вищезазначеної суми. З цієї ситуації у мене до Вас запитання:
1. Які я маю шанси довести свою правоту в суді та відсудити кошти?
2. Яким чином у цій ситуації може допомогти прокуратура?
3. Чи варто мені чекати до 5 жовтня відповіді, чи є сенс іти до суду зараз?
Банк несе відповідальність за збереження розміщених на рахунку клієнта коштів та належне виконання своїх зобов’язань щодо проведення банківських операцій відповідно до законодавства та укладеного з клієнтом договору. Використання електронного платіжного засобу (картки) при проведенні операцій з рахунком має певні ризики, розподіл яких між банком та клієнтом визначається з урахуванням Закону України «Про платіжні системи та переказ коштів в Україні». За законом банк зобов’язаний розглянути заяву клієнта щодо операцій з використанням картки та надати відповідь у строк до 30 днів. Внутрішнє розслідування щодо встановлення ініціатора та правомірності переказу з використанням картки, емітованої учасником платіжної системи, може тривати до 90 днів. У разі здійснення переказу з рахунка платника без законних підстав або внаслідок помилок банку, повернення платнику цієї суми здійснюється у судовому порядку. Також виключно судом, після виявлення усіх обставин та дослідження доказів, може бути встановлено факт вчинення злочину (крадіжки) та прийнято рішення щодо відшкодування коштів.
Звернення до суду або до прокуратури до спливу встановленого законом строку внутрішнього банківського розслідування не призведе до бажаних результатів.
09.09.2015