З моєї кредитної картки було вкрадено 4000 грн. (було проведено 4 операції по 1000 грн, а саме поповнення мобільного телефону, номер мені не відомий). Жодна СМС з кодом для того щоб зайти в систему, а також СМС звіт про те що гроші були зняті не прийшла! Крадіжку виявила через 4 дні. Дані по своїй карті нікому не розголошувала. Банк спочатку сказав, що на протязі 5 днів гроші повернуть, а через два місяці банк почав вимагати повернути кредит. Я з боргом не згідна, гроші в мене вкрали! Пройшло вже 4 місяці, працівники банку телефонують кожного дня. На мої листи банк не відповідає офіційно, також відмовляється надати звіт служби безпеки щодо аналізу маєї ситуації. На даний момент ведеться кримінальне провадження (про це банк повідомлений). Порадите що мені робити, бо спілкуватись з працівниками банку вже немає сил.
Доброго вечора! У даній ситуації між Вами та банком склались договірні відносини щодо виконання зобов’язань за договором банківського рахунку (глава 72 Цивільного кодексу України). Згідно ч. 2 ст. 1067 ЦК України, банк має право використовувати грошові кошти на рахунку клієнта, гарантуючи його право безперешкодно розпоряджатися цими коштами. Крім того, за змістом ст. 1973 ЦК України у разі несвоєчасного зарахування на рахунок грошових коштів, що надійшли клієнтові, їх безпідставного списання банком з рахунка клієнта або порушення банком розпорядження клієнта про перерахування грошових коштів з його рахунка банк повинен негайно після виявлення порушення зарахувати відповідну суму на рахунок клієнта або належного отримувача, сплатити проценти та відшкодувати завдані збитки, якщо інше не встановлено законом.
Виходячи з того, що кошти були неправомірно списані з Вашого рахунку, а банк не виконав свого зобов’язання щодо гарантування Вам як клієнту безперешкодного використання коштів на рахунку, створивши умови для крадіжки Ваших коштів, Вам було заподіяно шкоду у вигляді збитків (тобто 1400 грн., які були на рахунку), а також моральної шкоди. З позовом про відшкодування збитків та моральної шкоди Ви можете звернутись до банку в рамках цивільного процесу. Водночас, слід зазначити, що доведення питання про завдання збитків та моральної шкоди становить процесуальну складність, бажаним є мирне врегулювання спору між Вами та банком. Крім того, в рамках мирного врегулювання Ви можете повідомити представників банку про можливість подання Вами скарги у Національний банк України для застосування останнім заходів впливу за порушення банківського законодавства відповідно до ст. 73 Закону України «Про банки і банківську діяльність».
консультацію надав
юрист загально правового відділу
юридичної компанії «Правова група «ЮСТА»
Ромащенко Іван
30.03.2015